ארבעה סגנונות תקשורת

ארבעה סגנונות תקשורתסיגנונות-תקשורת

איך להשיג מטרות בכל מפגש?

עם לקוח, מנהל, עובד ובכלל! לדעת לדבר סגנונות תקשורת מאפשר לי להעביר מסרים בהתאמה לאדם אשר איתו אני מדבר- ככה נוצרת תקשורת איכותית.

ידעתם שזיהויי סגנון התקשורת של האדם אשר מולכם, יאפשר לכם לייצר מפגש איכותי בו תשיגו את כל המטרות והיעדים שלכם!

כבר מגיל צעיר לימדו אותנו לזהות סגנונות בתחומים שונים:

  • סגנונות לבוש : אלגנטי, ספורטיבי, מחוייט…

  • סגנונות מוסיקה: קלאסית, פופ, ג'אז…

אבל אף אחד לא לימד אותנו לזהות סגנונות תקשורת של אנשים!

לדעת לדבר סגנונות תקשורת מאפשר לי להעביר מסרים בהתאמה לאדם אשר איתו אני מדבר- ככה נוצרת תקשורת איכותית.

תקשורת איכותית מוגדרת כתקשורת בה אני מעביר מסר, והאחר הבין אותו בדיוק כפי שהתכוונתי. ואם לא הבין אותו- האחריות היא עליי.

אחד המרכיבים החשובים ביותר ביצירת תקשורת איכותית, הוא היכולת לזהות ולדבר סגנון תקשורת של האחר אשר מולו אני מתנהל באותה הסיטואציה. אנשים שונים מתקשרים בסגנונות תקשורת אחרים.

ישנם 4 סגנונות תקשורת עיקריים :

  • סגנון תקשורת "מקדם"–    זהו סגנון תקשורת אנרגטי ותוסס, אוהב להיות במרכז העניינים, יחד עם זאת הוא לעיתים מתקשה בסדר וארגון.

  • סגנון תקשורת "משימתי"– הוא קצר ולעניין, עוצמתי מאוד מה שחשוב לו זה "תכל'ס, שורה תחתונה", לעיתים יוצר תחושת ניכור וריחוק מהסביבה.

  • סגנן תקשרת "מנתח"–  נעים ומנומס, ענייני אוהב לעבוד. סגנון זה אוהב לשאול המון שאלות, לאסוף הרבה אינפורמציה לפני שמקבל החלטה, עלול להתפרש כהססן וחסר ביטחון.

  • סגנון תקשורת "תומך"–     סגנון זה אלוף בהתעניינות אמיתית וכנה בשלום האחר! לא מסתפק בתשובה אלא חייב לשתף גם בתחושותיו! הוא ייפגע אם לא יביעו בו עניין חזרה.

חשוב לציין כי אף אדם אינו בעל סגנון תקשורת אחד!

סגנון תקשורת יכול להשתנות ולהתפתח ולעיתים תלוי סיטואציה ומצב. לעיתים במהלך שיחה- אדם ישנה את סגנון התקשורת בו מדבר בהתאם למסרים שרוצה להעביר.

קל לנו לנהל תקשורת טובה עם אנשים אשר סגנון התקשורת שלהם זהה לשלנו, קושי עולה כאשר אנו נדרשים להתמודד עם אדם אשר שונה מסגנון התקשורת שלנו.

אם נדע לזהות ולדבר את סגנון התקשורת של האדם מולו אנחנו מנהלים אינטראקציה, נוכל לייצר תקשורת טובה יותר- ולהשיג את מטרותינו בצורה טובה ויעילה!

כמה טיפים:

עובד בסגנון תקשורת "מנתח" זקוק לאינפורמציה רבה וכתובה לפני שניגש לבצע את המטלה שניתנה לו (נדרשת סבלנות רבה אם אתה מנהל בסגנון תקשורת "משימתי").

עובד בסגנון תקשורת "מקדם" הוא נלהב ואוהב ליזום רעיונות נפלאים ויצירתיים, אך לעיתים מתקשה להוציאם לפועל, כדאי לחבר אליו עובד "משימתי" אשר יוכל להניע את הרעיון- ככה תנצל את כישורי 2 העובדים.

עובד בסגנון תקשורת "משימתי"  יש לפנות אליו באופן קצר, ותמציתי. יש להגדיר נושא מטרות ודרכי פעולה. יש לתת הנחיות מדוייקות בנוגע למה שמצופה מהם.

עובד בסגנון תקשורת "תומך"  יש לפנות לעובד זה ברכות תוך מתן תחושת איכפתיות. תחושותיו ורגשותיו חשובים לא פחות מהישג התוצאות. 

Bookmark the permalink.

Comments are closed