יצירת מוטיבציה פנימית אצל עובד – טיפ מספר 3

עקרון "להיות שם"

עם יד על הלב, כמה פעמים קרה לכם שהעובד שלכם ביקש מכם משהו, דיבר אתכם- ולא ממש הייתם בהקשבה מלאה אליו. ייתכן שלא שמתם לב שמשהו מטריד אותו ומציק לו. 
המון דברים הסיחו את דעתכם: מיילים, טלפונים, אנשים שנכנסו ויצאו מהמשרד- לא באמת הייתם שם בשבילו.

 

עובד שמסתובב עם תחושה שהמנהל שלו לא מקשיב לו, הוא עובד שלא פנוי לעשייה, הוא מתוסכל ולא מרוצה. תחושות אלו פוגעות במוטיבציה של העובד לרצות לקחת חלק בעשייה הארגונית והעסקית.

עקרון "להיות שם" – מדבר על היכולת שלך כמנהל לשים לב לרחשי ליבו של העובד, להיות מודע למה שמתרחש ונעשה מתחת לאפך, לאינטריגות הפנימיות בצוות/ מחלקה ובהתאם לתת מענה רלוונטי ומיידי.

כדי להיות מנהל שנמצא בשביל העובד שלו ישנן 2 מיומנויות בסיסיות חשובות שנצטרך להשתמש בהן:

  • הקשבה– למסרים מילוליים, למה שנאמר לך (באופן גלוי/סמוי).
  • התבוננות– לשים לב לשפת הגוף של העובד, היא יכולה לגלות לך הכל: על מצב רוחו, על רמת האנרגייה והמוטיבצייה שלו. 

שימוש במיומנויות אלו יאפשר לך להיות שם עבור העובד ולתת לו את הפתרון הנדרש:

מילה טובה, עידוד, קידום רצוי, אולי אפילו העלאה בשכר!

אלה הם פתרונות שנמצאים בארגז הכלים הניהולי שלך!

 

עובד שמרגיש שמקשיבים לו, ונמצאים שם בשבילו-נמלא במוטיבציה פנימית לתרום להשגת היעדים העסקיים של הארגון. 

זכור! עובד עוזב מנהל הוא לא עוזב ארגון.

ניפגש בטיפ מספר 4 עקרון- לעשות להם את היום

בהצלחה!

צוות 100Men אימון להצלחה!

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed