ניהול סימולציות- מהלכה למעשה

ניהול סימולציות

מהלכה למעשה

אין חוכמת הלימוד כחוכמת המעשה: לימוד הוא שלב נוסף בדרך לעשייה…" – ר' יהודה יעיש

סימולציה (או הדמייה) ניהול סימולציותהיא חיקוי של מציאות, בתוך סביבה מוגנת ובטוחה (תנאי מעבדה) עבור הלומדים.

מטרת הסימולציה היא לייצג מאפיינים מסויימים בהתנהגותה והתנהלותה של מערכת מסוימת, לייצג מצבים, תהליכים שמתרחשים. המטרה לאפשר ללומדים להתאמן ולהגיע מוכנים מכיתת הלימוד אל המציאות בשטח.

האימון והתרגול של הלומדים את התכנים הנלמדים, מאפשר הטמעה ויישום יעילים וכניסה מהירה לתפקיד הנדרש.

הסימולצייה מוכרת מזה מאות שנים. כך למשל השתמשו מצביאים רבים בסימולציה (כאשר משטח כגון ארגז חול מייצג את השטח, וכלים שונים מייצגים את הכוחות הלוחמים), כדי לתכנן את הקרבות העתידיים. 

מטרת הקורס:

ביצוע סימולציות על פי מבנה מסודר להשגת מטרות הלמידה הנדרשות. 

  • הכרות עם מודל "משולש הסימולציות".
  • לימוד סוגי הסימולציות.
  • ביצוע סימולציות על פי מגוון הסימולציות.

תכנים בקורס ניהול סימולציות:

  • "סימולציה על שום מה"- מהי סימולציה.
  • "מטרות ביצוע סימולציה"- כחלק מתהליכי בקרה על הלמידה שהתרחשה בקבוצת הלמידה.
  • "זיהוי מוקדי כוח ואתגר"- אתגרים בניהול סימולציות כיתתיות.
  • "משולש הסימולציות"- מודל המציג 3 סוגי סימולצייה עיקריים, תוך מתן עקרונות לביצוען.
  • "סימולציה על סימולציה"- ביצוע סימולציות לכל סוגי הסימולציות הנלמדות.

כיצד נלמד:

  • אפיק תאורטי– בכל מפגש יילמדו תכנים תאורטיים.
  • אפיק מעשי והתנסותי התכנים התאורטיים יתורגמו למיומנויות ביצועיות תוך כדי תרגול.
  • אפיק חוויתי– למידה בדגש על הנאה, חוויה ורלוונטיות התכנים לעולמם של המשתתפים.

למי מיועד:

  • לצוותי הדרכה המעוניינים לשפר ולייעל תהליכי הדרכה למען השגת תוצרי ההדרכה הנדרשים.

עם מה יוצאים בסוף הקורס:

  • ארגז כלים- המכיל כלים ומיומנויות פרקטיים לניהול סימולציות כיתתיות באופן יעיל המאפשר השגת מטרות הלמידה הנדרשות.

משך הקורס:

  • 2 מפגשים.
  • כל מפגש כ 4 שעות אקדמיות.

*תכני הקורס מותאמים לצורכי הארגון באופן ממוקד.

 

 

 

 

 

 

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed