סגנונות תקשורת- ליצירת תקשורת ממוקדת תוצאות. טיפ מספר 5

כלים לזיהוי סגנונות תקשורת

אז כבר זיהיתם את סגנון התקשורת שלכם?
אתם מקדמים? או אולי מנתחים? משימתיים? או אולי תומכים?
 
על מנת לנהל תקשורת יעילה וממוקדת בה אני משיג את המטרות הרצויות לי, כלל לא חשוב מהו סגנון התקשורת שלי, אלא מהו סגנון התקשורת של האחר!
רק אם אבין את שפתו של האחר (משמע באיזה סגנון תקשורת מדבר) רק כך אגדיל את הסיכוי שהוא יבין את המסרים שלי, מה אני מבקש ו/או צריך.
 

אז מה עושים?

זהו מהו סגנון התקשורת של העובדים שלכם בעזרת 2 מיומנויות עיקריות:
  • התבוננות
  • הקשבה
התבוננות- זהו את שפת הגוף שלהם, האם היא דומיננטית ונמרצת? (מאפיין משימתי ומקדם).
או צנועה ונחבאת (מאפיין מנתח ותומך).
 
הקשבה– זהו את טון הדיבור שלהם, האם הוא חלש ותמיד מסיימים עם סימן שאלה? (מאפיין מנתח ותומך).
או שהוא טון דיבור חזק ואסרטיבי, שתמיד מסתיים בסימני קריאה (מאפיין משימתי ומקדם).

 

בזיהוי סגנון התקשורת של העובד שלכם, עשיתם 80% מהדרך ליצירת תקשורת בינאישית יעילה, כי בעצם למדתם מהי השפה בה מדבר העובד שלכם (שפה תקשורתית), וכשתדברו בשפתם הם יבינו אתכם טוב יותר.

שואלים  את עצמכם אז איך מדברים עם עובד אחרי שזיהיתי את הסגנון שלו?
איך פונים אליו ורותמים אותו למשימות וליעדים?
על כך בטיפ מספר 6 – טיפים לניהול תקשורת בהתאם לכל סגנון תקשורת.

 

ועכשיו תרגיל

בהצלחה!
צוות 100Men אימון להצלחה!
Bookmark the permalink.

Comments are closed