שרותים ותהליכי בקרה

הבקרה, במטאפורה מוכרת, היא "היד על הדופק", המאפשרת לגלות שינויים ולהעריך אם הם רצויים או בלתי רצויים ביחס לנורמה מוגדרת מראש. מערכות ושיטות בקרה אינן בהכרח צריכות להיות סבוכות ומורכבות, אלא אמורות להיות חלק משגרת היום של העסק ולאפשר, תוך כדי תנועה לתת מענה בזמן אמת לשינויים ו /או צרכים הנידרשים על מנת לא להאט או לסטות מהקצב הדרוש להשגת המטרות.

בקרה הינה מנגנון או מערכת מנגנונים אשר תתן חיווי בזמן אמת על מדדים ויעדים שקבענו לפקח עליהם. הבקרה באה להתריע על מצבים מסוכנים ואי עמידה בנורמות שנקבעו. החיווי שנקבל יניע אותנו לפעולה  שמטרתה לטפל בחריגה ו/או לשפר את התהליך או התנהלות העובד. בקרה יעילה ועקבית  תאפשר לכם לשמור על הקצב הנדרש בהשגת המטרות והיעדים.
 
חשוב לזכור!  בקרה לא יכולה להתקיים אם הארגון או העסק לא הגדיר לעצמו יעדים ומדדים. רבים נוטים לא לייחס חשיבות ליעדים ברורים הניתנים למדידה , ומוצאים עצמם מדי תקופה מחפשים תשובות מדוע פרוייקט או מטרות מסויימות לא הושגו או הושלמו במועדן. יעדים הם לא המטרה הסופית אלא , שלבים ועוגנים בדרך להשגת המטרות.
 

דוגמאות לתחומים בהם נדרשים שרותים ותהליכי בקרה:

מכירות: מחלקה אשר יעדיה העיקרים מונעים ממכירה חייבת לעמוד ביעדים ולדעת בכל זמן נתון היכן עומדת ביחס ליעדים. ביצוע בקרה מאפשר זיהוי מיידי של מצבים בהם קיים פער בין ביצועי העובד / מחלקה לבין היעדים שהוצבו. זיהוי הפער בזמן מאפשר טיפול מיידי בגורמים לפער הקיים.

שרות לקוחות: מחלקה אשר יעדיה נגזרים ממדדים שירותיים, חייבת בכל זמן נתון להיות עם היד על הדופק ולפקח על היעדים אשר הוגדרו (יעדי שביעות רצון, זמני טיפול ועוד). תהליכי הבקרה מאפשרים בדיקה עקבית של עמידה במדדים אלו כדי להשיג את היעדים הנדרשים. בכל שלב בתהליך הבקרה בו נזהה פער או אי עמידה אל מול היעד, ניצור פעולה אשר מטרתה לתת כלים אשר מאפשרים את השגת היעד הנדרש.

מחלקת משאבי אנוש: גוף אשר בעיקרו אמון על התנהלות פנים ארגונית ופחות חווה מפגשים עם לקוחות חיצוניים. השירות הפנים ארגוני הינו משמעותי וקריטי (קליטת עובד חדש, פיטורין, ועוד) וביצוע בקרה מאפשר בכל רגע נתון לזהות פערים וכשלים. זיהוי הכשלים מאפשר יצירת תוכניות פעולה על מנת לאפשר המשך פעילות תקין של אותה יחידה תוך העלאת שביעות רצון פנים ארגונית.

ב 100Men נייצר עבורכם פתרונות בקרה ויישומם בשטח, נלמד את המנהלים ואחראי הבקרה בשטח כיצד לבצע ולנתח בקרות ולהפיק תועלת מירבית מהן.

 

100Men מחוייבת להצלחה שלכם ומה איתכם?
"מחויבות היא מה שהופך הבטחה למציאות,
אלה המעשים שמדברים בקול רם יותר מהמלים.
זה ליצור את הזמן כשאין זמן,
מחויבות היא החומר ממנו עשוי האופי,
והיא העוצמה לשנות את פני הדברים."
 (שרסון לימן מחברת אמריקן אקספרס).

 

 

 

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed